Horvátországi kirándulás

friss

A tavaszi szünetben iskolánk diákjai háromnapos buszos kiránduláson vettek részt Horvátországban.
Szerdán délben érkeztünk meg a Plitvicei tavakhoz, ami Európa egyik legszebb természeti látványossága. Összesen 16 tó található itt, melyek vízesésekkel kapcsolódnak egymáshoz. A környéket a víz felett és mellett kiépített sétaúton, kis hajóval, illetve a park saját buszával fedeztük fel. Gyönyörködtünk a tavak türkiz vagy smaragdzöld vizében, közvetlenül a víztükör fölött, egy deszkapallón állva.
Este már kissé fáradtan érkeztünk tengerparti szálláshelyünkre, az Abbázia beli Bristol hotelba.
Másnap ragyogó napsütésben csodálhattuk meg a Monarchia korabeli gyönyörű villákat, I. Ferenc József kedvenc nyaralóhelyét, sétáltunk a tengerparti Lungomare sétányon. Délután hajóra szálltunk, és a vízről gyönyörködtünk a Kvarner-öbölben. Néhány bátor fiatal még a tengerbe is bemerészkedett.
Az utolsó napon hazafelé rövid megállót tettünk Fiuméban, ahol végig sétáltunk az egykori Kossuth Lajos Korzón, a Mária Terézia mólón pedig magyar feliratú vasbakokkal találkozhattunk. Este élményekkel telve érkeztünk haza, melyekről a diákok képei is tanúskodnak.