Határtalanul!

Friss hírek

2021. szeptember 29-én elindultunk iskolánk negyedik Határtalanul! programjára, Kézdivásárhelyre. 43 középiskolás diák várta izgatottan, hogy milyen új élményekkel fogunk gazdagodni az egy hetes program alatt. Mivel a jelenlegi projekt a világörökségi helyszínek meglátogatása köré épült, így már az utazás napján megálltunk Segesvár történelmi várnegyedében, amely középkorban egyike volt Erdély legfontosabb városainak, mind gazdasági, mind egyházi szempontból. Amikor megérkeztünk, akkor vacsorával fogadtak bennünket a Gábor Áron Szakképző Líceum kollégiumában, ahol a szobák nagyon tiszták, és rendezettek voltak. A második nap az iskola tanárai és igazgatója nagy vendégszeretettel mutatták be az iskolát, majd a diákokat csapatokra osztották és vetélkedőben vettünk részt. Ennek során a kézdivásárhelyi látványosságokat kellett megkeresnünk és feladatokat teljesítenünk. A végére majd’ leszakadt a lábunk, de nagyon sok érdekes és izgalmas helyet fedeztünk fel. A nap folyamán Nyergestetőn megkoszorúztuk a Gábor Áron Szakképző Líceum és a Bocskai István Református Oktatási Központ által 2019-ben állított kopjafát.

A 3-4. napot a Duna-delta egyik szigetén, Maliuc községben töltöttük, ahová motorcsónakok szállítottak minket. A motorcsónakozás minden percét élveztem, a dunai hullámok, a táj, távol a mai modern civilizációtól…

Majd elutaztunk és körbe jártuk a Duna-delta egyik szigetét, a Mila 23-at, amely 23 tengeri mérföldre fekszik a Fekete-tengertől és többnyire lipován halászok lakják. A szálláshelyen a személyzet nagy vendégszeretettel és útmutatással várt bennünket, az ételek nagyon bőségesek és ízletesek voltak. A második nap elmentünk a tengerhez motorcsónakon és a közel 2 m-es hullámokon lovagoltunk, majd kimentünk a tengerpartra és aki akart az fürödhetett a tengerben. A frissítő hideg szél fuvallata felpezsdítő és a végtelen tenger látványa gyönyörű volt. Aznap még meglátogattunk Sulina temetőjét, ahol 26 nemzetnek és egy kalóznak a sírját is felfedezhettük. Este, a szálláshelyen nagyon tisztán láthatóak voltak a csillagok és a Tejút.

A deltai napok után vissza utaztunk Kézdivásárhelyre még két éjszakára. Az 5. nap elmentünk az Alsórákosi Természetvédelmi Területre, ahol megnéztük az itt zajló vulkanikus tevékenység következtében kialakult Smaragd-tavat és a bazaltoszlopokat, amelyek állítólag több 10.000 éve állnak itt. Ezután a szászhermányi erődtemplomot csodálhattuk meg. Utolsó este nagyon élvezetes búcsú bulin vettünk részt, melynek végén együtt énekeltük a Nélküled című dalt az erdélyi barátainkkal. Nagyon megindító volt.

Bármikor megismételném, nagyon élveztem az utazást, nagyon sok új embert ismertem meg és sok új barátot szereztem. Olyan élményeket éltem át, amikre egész életemben boldogan emlékszem majd vissza.