Élménybeszámoló Halásztelekről

Friss hírek

2019. 10. 25 – 10. 31.

Határtalanul! program segítségével 2019 október 25-én hajnali 5 kor megkezdtük utunkat Halásztelekre, a Bocskai István Református Oktatási Központhoz, testvériskolánkhoz.  Nagyon vártuk, hogy elkezdődjön az Örökösvény túránk, ahol különböző világörökségi helyszínekkel, kulturális értékekkel találkozhatunk.

Első nap a Bocskais diákokkal Pannonhalmára utaztunk, ahol a Bencés Főapátsággal és annak történetével ismerkedhettünk meg játékos formában. Közben lúdtollal Márton napi üdvözlőlapot írtunk és finom apátsági csokoládékat és vizet kóstoltunk. Miután körbejártuk az apátságot, lementünk az apátság arborétumába, ami nagyon csodás volt az őszi színekkel. A nap végére még jobban összebarátkoztunk a Bocskais diákokkal.

Második napon – Ipolytarnócon – a geológiai tanösvényen olyasmiben volt részünk, amiben még sohasem. Egy olyan ösvényen mehettünk végig, amelyen egy lépés akár 400 000 évvel is visszarepített az időben. Ősi lábnyomokat és növényi maradványokat láthattunk, amelyekről azt hittük, ilyen csak Amerikában lehetséges. A szállásunkra visszafelé megálltunk Hollókőn, ami emlékezetes marad az ófalujáról, és a várból végignézett naplementéről.

Budapestre hétfőn utaztunk, ahol első állomásunk a Margit-sziget volt, ahol egy nyugis sétát tettünk a Duna partján, gyönyörű környezetben. Innen gyalog indultunk tovább a Várnegyedbe, út közben megnéztük az Operaházat, a Szent István Bazilikát és az Andrássy útról is nagyon szép dolgokat mesélt Angéla néni. A cél a Sziklakórház Atombunker Múzeum volt. Ezen a napon 21 km-t gyalogoltunk, de a kilátás a Halászbástyáról, és a múzeumi program mindenért kárpótolt.

A Sziklakórházban részt vettünk egy nagyon izgalmas kémjátékban, ráadásul II. világháborús nővér -,doktor – és polgárvédelmis ruhákba bújhattunk, ami egy nagyon különleges élmény volt.  A csapat nagy részének ez a nap volt a kedvence.

Október 28-án kis műsor kíséretében megkoszorúztuk Halásztelken a Trianon emlékművet, amelyet 2014-ben, a legelső közös utazásunk alkalmával avattunk fel, majd Dömösre indultunk. A Rám-szakadékban tett túránk a hét egyik legélménydúsabb programja volt. Eddig azt hittük, hogy Magyarországon nem igazán lehet nagyot túrázni, hegyeket mászni. A Rám-szakadékban egy olyan csodálatos vízmosáson mentük, amit leírni lehetetlen. Mindannyian nagyon élveztük a túrát, és ebben a szakadó eső sem szegte kedvünket.

Az utolsó nap mindig a legszomorúbb nap, mivel ilyenkor tudatosul bennünk, hogy egy fél évig nem látjuk egymást, de a cserkeszőlői fürdőzés kicsit kárpótolt minket, mindenki kikapcsolódott kicsit. Estére értünk vissza Halásztelekre, ahol vacsora után kezdődött a búcsú buli. A társaság egész este táncolt a remek zenékre, amit a Bocskai István Református Oktatási Központ egyik diákja, Pántya Péter szolgáltatott számunkra. Ezt nagyon köszönjük neki!

Összességében nagyon jól éreztük magunkat, mint minden évben. Nagyon sok élménnyel gazdagodtunk és mindig örömmel fogunk visszagondolni az itt szerzett tudásra és szép emlékekre.

Köszönjük a tanárainknak, hogy vállalták a felelősséget értünk, a testvériskolánknak és a szervező tanároknak a szeretetteljes fogadtatást, és Magyarország kormányának, hogy támogatja a Határtalanul! programot.